Uppdrag: Hitta självförtroendet

Hejsan!
 
Douroo är en hund med ganska lite självförtroende. Jag bestämde mig därför för ungefär en vecka sedan att verkligen ta tag i detta. 
För att träna upp det så leker vi mycket, Douroo får söka efter godis och vi tränar även mycket balans. Anledningen till varför vi tränar allt det där är för att hon ska känna att hon faktiskt kan, hon kan lösa saker själv och hon behöver inte min hjälp till allt. 
Nu såhär några dagar efter så har jag redan märkt skillnad, hon är redan säkrare och det gör att vi båda har roligare. 
 
Föresten så kom våran nya sele i måndags. Den sitter hur bra som helst på henne. Och eftersom att Douroo trimmades i onsdags så blev hon också mycket mindre då HAHA, det är därför väldigt bra att man kan spänna åt den så mycket. 
Före hon klipptes. 
 
 
Efter att hon klipptes. Hon har sin nya sele på sig.
 

// Sofia 🐾



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0