Ny design och lite allmänt

Hejsan!
 
Jag satt lite vid daton nu ikväll och så kom jag på tanken att göra en ny design till bloggen. Denna gång körde jag på lite mer "vårigt" och jag inser nu att det kanske blev lite väl mycket rosa? 
Jag tyckte att den nya headern blev helt okej, kanske inte den snyggaste men vi får se om jag behåller den. 
 
Från och med idag så kommer Douroo att vara hemma hos farmor och farfar medans jag är i skolan och dem andra jobbar. Jag hatar det eftersom att jag inte får träffa Douroo förens mamma kommer hem från jobbet vid fem. Jag kan inte gå promenad med henne när jag kommer hem och vi kan inte träna. Jag kan inte heller kontrolera så att de inte gör något fel med henne vilket är väldigt frustrerande. 
Usch, vill inte ens tänka på det här, men jag har inte några val än att ha henne hos dom. :(
 
Idag körde jag och Douroo lite agility och jag måste säga att slalomen börjar gå helt okej faktisk. Det som vi måste träna på är att ta slalomen från olika håll och att jag ska kunna befinna mig på båda sidorna om den medans hon kör. 
 
Jag hann miljöträna Douroo lite i hamnen idag medan mamma gjorde något kundbesök eller något sånt. Det blir ju inte så mycket miljöträning för vår del eftersom att vi bor mitt ute i ingenstans. Så därför blir det så mycket större grej av allting när man väl kommer någonstans. 
Människor bryr hon inte sig så mycket om när man går förbi dem men hundar är värre. Dem ska hon stå och glo på och hon blir lite okontaktbar. 
Jag måste ta tag i skvallerträningen som jag harr påbörjat. Det jobbiga med att bo på landet är bara att man aldrig får chansen att skvallerträna på någonting förutom typ vilda djur. 
Två random bilder, kände bara för att ha dem där haha 😂

//Sofia🐾
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0