Lördagsskoj

Idag har varit en ganska händelserik dag. I morse så satte jag och Lovisa (min kompis) oss i bilen på väg till en agilitytävling utanför Strängnas. Vi själva tävlade inte men vi fotograferade och träffade trevliga människor. 
Det var jättekul att fota alla fina hundar även fast min kamera inte direkt är världens bästa. 
Jag blev bra sugen på att tävla själv när jag såg alla andra duktiga människor och hundar. Fast det lär dröja innan jag och Douroo kommer ut på tävlingsbanorna då vi inte har det som krävs än. För det första så har vi inte ens lärt in alla hinder än. För det andra så behöver vi störningsträna väldigt mycket, hon är väldigt lättdistraherad och det är därför ganska jobbigt att bara vistas bland folk med henne. Men det ska det bli ändring på, jag har som plan att börja träna mer på klubben och störning och skvallerträna på stan. 
Hur som helst så finns det iallafall en hel del att träna på, både jag och hon behöver bli bättre. Men jag kan inte säga annat än att vi är på god väg. 
 
När vi kom hem från tävlingen så åkte vi hem till mig för att hämta Douroo. Sedan gick vi hem till Lovisa igen för att träna lite agility. Jag tycker att hon skötte sig ganska bra ändå. Det är mycket störning för henne att bara ha Lovisa och hennes hund Felixa som tittar på. Douroo blir mycket långsammare och tycker inte att jag är lika intressant. 
Jag tränade lite raksträckor men också lite svängar (som är gansak nytt för Douroo då vi inte tränat så länge) och så fokuserade jag mycket på att hon skulle lyssna på mig och inte bara ta för givet att hon ska ta alla hinder. Men det som jag fokuserade mest på under träningen och som jag alltid fokuserar mest på är att hon ska tycka att det är kul. För om inte hon tycker att det är kul så kommer vi aldrig komma någon vart. 
 
På måndag drar lydnadskursen som vi ska vara med på igång. Vi är supertaggade så vi firar med lite bilder på min mupphund från dagens träning.
 
Alla bilder är tagna av Lovisa Zeeck. 
 
Fråga inte vad hon gör med sina bakben varje gång hon hoppar. Jag har alltid undrat vilken konstig hoppteknik hon har. 😂
 
//Sofia 🐾



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0