Kursstart, födelsedag och roliga händelser!

Hejan på er! 
 
Idag har det hänt en hel del grejor. För det första så fyller jag hela 15 år ifall det skulle vara någon som bryr sig om det. 😂 För det andra så startade våran lydnadskurs idag! Vi, eller iallafall jag har sett fram emot den här kursen sedan valpkursen startade och det ska verkligen bli jättekul att få träna tillsammans med andra människor och hundar. Douroo behöver ju lite social och störningsträning men ändå inte så mycket krav på sig. Så tycker att en allmänlydnadskurs passar perfekt. Hon kan typ allt som vi gör så det blir gansak kravlöst, vilket är bra så att hon känner att hon kan och förhoppningsvis får tillbaka lite av det självförtroende som hon en gång hade...
 
Idag på kursen så gjorde vi faktiskt inte så mycket. Det var dåligt väder och det hindrar tydligen tanterna på kursen från att träna 😒 Men jag tycker iallafall att det var roligt ändå, man får höra lite hur de andra hundägarna tänker även om alla kanske inte är så jätteintresserade av att just träna hund, det är många som bara vill få sin hund lydig men det förstår man ju också. 
Jag tror iallafall att kursen kommer att vara hur bra so m helst för både mig och Douroo. 
Mina mål med kursen är:
 
· Att Douroo ska kunna fokusera på mig vid platser utanför hemmiljö.
· Att Douroo ska fokusera på mig även när det finns andra hundar och människor i närheten.
· Att Douroo och jag ska utvecklas som team, dvs. att Douroo ska kunna lita mer på mig och att hon ska våga mer. 
· Att Douroo ska tycka att det vi håller på med är kul, inte att hon bara gör det för godis utan att hon gillar det. 
· Sist men inte minst att jag och Douroo ska ha så roligt som möjligt och att vi ska kunna lita på varadra. 
 
Jag hoppas att mina mål blir avklarade men det är inget som jag räknar med. Vi jäktar inte fram utan vi tar sakerna i vår egen lilla takt. Jag tror att Douroo behöver det för att få tillbaka självförtroendet och för att tycka att saker faktikt är roliga. Och även att hon ska tycka om andra hundar lite mer och att hon ska våga prova på nya saker. 
 
 
I lördags på tävlingen så träffade vi som sagt lite trevliga människor. Inte vilka människor som helst utan hela team limittles! (Astrid, Tyra, Cornelia och Katinka). De är verkligen supertrevliga och ett underbart team! 
Och nu till det roliga. På påsklovet så ska jag och Lovisa antagligen åka till Stockholm med hundarna och hälsa på och sova där en natt och även träna med dem. Det ska bli jätteroligt verkligen! Börjar redan att längta...
 
Gå in och kika på deras bloggar:
 
Katinka: http://thelexie.blogg.se
Astrid: https://triopudel.wordpress.com
Cornelia: http://brandys.blogg.se
Tyra: http://thealice.blogg.se
 
Min otroligt vackra hund har glömt att trimma mustachen 😂
 
//Sofia 🐾



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0