Glädjen är grunden till allt

Det känns som att allting går så bra just nu! Jag och Douroo har jättekul tillsammans och det är det som är det absolut viktigaste. 
Douroo kommer direkt nästan varje gång vid inkallning och idag när hon jagade en fågel så ropade jag STOPP och  tro det eller ej, hon stannade! Jag blev så jävla glad och stolt på samma gång! Det har aldrig någonsin hänt förut. 
Nu gäller det bara att fortsätta ha kul och att få bort vårt himla problem med att hon attackerar folk som går förbi på vägen. Problemet är bara att de som går förbi hälsar på henne, då tycker hon att det lönar sig att springa dit. Det är nästan ännu värre med folk som springer förbi för då tycker Douroo att hon jagar iväg dem när hon rusar efter dem ner på vägen.
Vi MÅSTE få bort detta prolem. Vi SKA få bort detta problem. NU KÖR VI!
 
Det var världens härligaste väder idag på promenaden och jag lyckades få en bild på när Douroo nästan flyger.
 
Min duktiga lilla tjej när vi tränade lite. Tack Lovisa Zeeck för de tre nedersta bilderna 💕
 
// Sofia 🐾
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0