Det går framåt

Idag har jag och koalagrisen tränat en hel del. Vi tränade både agility en stund och sedan lite lydnad, tricks och inkallning. 
Jag måste faktiskt säga att man börjar märka att all träning lönar sig. Jag ser framsteg i det mesta vi gör och det är en sådan otroligt härlig känsla! Men såklart så kommer det även perioder med bakslag. 
Douroo är en hund som är ganska känslig av sig, eller känslig kanske var fel ord men jag ska förklara. 
Douroo är ganska osäker av sig och hon är ofta rädd för att hon ska göra fel. Detta beror dels på att hon ganska många gånger klantar till det för sig själv, t.ex. idag när vi tränade "fot" på trädgården så satte hon sin baktass precis där jag trampade och då skrek hon ju självklart till och blev ganska "ledsen", efter det så tog det ett bra tag innan jag kunde få henne att gå fot igen, hon trodde att jag skulle trampa på henne igen och ville därför inte.
Sådna här saker händer då och då och man kan säga att det ställer till problem för vår träning. 
Självklart så försöker jag till varje pris att stärka Douroos självkänsla men det är inte alltid det lättaste som finns. Men all träning är helt klart värd den när man ser alla framgångar och framför allt också när man ser hur roligt Douroo tycker att det vi gör är. Hon älskar t.ex. verkligen att göra tricks, hon får tänka själv och hon bara älskar det. Svansen går hela tiden på henne och det gör mig så glad. 
 
När vi kommer till agilityn så går det också framåt, vi har ju bara tränat agility sedan lite efter jul så jag är väldigt glad över att det går så pass bra. Även fast vi kanske inte har kommit så långt så har vi sjukt kul och det tar ändå ganska lång tid för Douroo att lära sig de flesta saker. 😂 Man kan säga att hon inte alltid är den klippskaste. 
Jag har ju tränat slalom en hel del med henne och jag har bara 4 pinnar. idag kände jag att hon var riktigt säker på slalomen så jag påbörjade träningen med 6 pinnar. Jag kom på den smarta idén att ta hinderstöd Haha. 
 
Nu ska vi gå och sova! Godnatt! 
 
//Sofia🐾



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0