På besök i Stockholm

Som jag nämde i mitt förra inlägg så åkte jag och Lovisa med hundarna till Stockholm i fredags. Klockan var runt halv åtta på morgonen när vi åkte så vi kom fram vid nio. Tro det eller ej men vi körde inte fel en endaste gång. Det kan ju vara ganska förvirrande att köra i Stockholm. 
Väl framme så träffade vi Katinka och Lexie utanför deras hus. Vi började med att gå en promenad så att hundarna skulle få känna sig trygga med varadnra. 
Runt klockan 11 så gick vi mot Skarpnäck hundungdom där vi träffade Astrid, Cornelia och Tyra med deras hundar. Vi började med att bygga fram en agilitybana som de andra skulle köra. Jag och Douroo är inte riktigt redo för att köra hela banor än om man säger så men vi körde lite delar av banan och så tränade vi lite på tunlar eftersom att Douroo inte är van vid stora tunlar som är på tävlingar utan hemma har vi bara en liten tunnel. 
När alla hade kört så vilade vi lite med en fruktstund och pratade lite. 
Ungefär vid fem så var vi hemma hos Katinka igen. Vi sov hos henne och åkte hem tidigt nästa morgon. 
Jag tycker att det har varit jätteroligt att få träffa allihopa igen och det var jättekul att få se vart dem tränar och att få träna med dem. 
Man kan säga att det här har varit jättebra miljöträning för Douroo, hon är ju en liten lantis så att få vara i miljöer med massa andra hundar, människor, bilar, cyklar osv är väldigt annorlunda för henne. Det är också väldigt bra störningsträning att ha massa andra hundar inne på planen samtidigt som man tränar med henne. Douroo tycker ju att andra hundar är väldigt spännande. 
Det har hur som helst varit jättekul att få åka till Stockholm och få träffa och träna till sammans med Cornelia, Astrid, Tyra och Katinka. 
 
Här kommer det lite bilder som jag tog under dagen. Bilderna på mig och Douroo är det Lovisa som tagit. 
Gå in och kolla på Astrids youtubeklipp där man ser videor från fredagen. :) 
 
Cornelia & Brandy
 
 
Astrid & Iris
 
 
Lovisa & Felixa
 
Katinka & Lexie 
 
Tyra & Alice 
 
 Jag & Douroo
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0