Dags att tänka annorlunda?

Ju mer jag tänker på det desto mer självklart låter det i mitt huvud. Det är dags att tänka om. 
Douroo börjar bli mindre och mindre entusiastisk till att göra saker och det blir jag väldigt irriterad och ledsen på. Jag försöker hela tiden att göra mitt bästa för att få henne att tycka att saker är roliga men man får liksom inte så mycket tillbaka och det gör mig så frustrerad. 
Jag har därför börjat att tänka om. Vad är det för mening att jag springer runt med leksaken för att min hund ska vilja leka? Det är faktiskt hon som är hunden, det är hennes uppgift att sprida glädje. 
Jag har därför bestämt mig för att samtidigt som jag fortsätter bygga upp självförstroendet på henne så ska jag låta henne faktiskt vilja göra saker. Det är hon som ska ta initiativet. Jag vet att det egentligen är hundägaren som ska ta initiativet till lek osv. men jag tror att detta är ett sätt för att få henne att tycka det är roligare. 
För att detta ska funka så ska jag t.ex. om hon tar upp leksaken själv beröma henne och leka med den.
Så istället för att jag ska stå och tjata på henne att vilja leka och arbeta så ska hon faktisk vilja få mig att göra det. 
Vi får se hur allt det här går men jag tror faktiskt att det här kan fungera. 
Vi får hoppas på det bästa!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0