Allmänlydnadskurs tillfälle 2

Igår var jag på kurs 2 av 8 på lydnadskursen. Jag går kurs på Västerås kennelklubb och jag tycker att de har bra kurser. Jag gick även valpkurs med Douroo där i höstas. 
Vid det första kurstillfället så tränade vi ingenting utan det var mest de gamla tanterna som babblade på i två timmar...
Igår tränade vi och jag måste säga att det gick jättebra! Douroo lyssnade jättebra hela tiden och hon kämpade på utmärkt. Jag hade inte förväntat mig det av henne eftersom att det är fullt med hundar och människor överallt och det kan ju vara ganska distraherande. Sen så hjälpte det ju ganska mycket att jag hade en köttbulle som belöning hehe. 
 
Jag blev väldigt sugen igår att börja tävla i lydnad. Jag har tänkt på det förut också men det var först igår som jag faktiskt kände att vi kan klara det här. Det finns en hel del som vi behöver träna på innan vi ens kan tänka på att starta men vi har iallafall viljan och det är det viktigaste. 
Man kan säga att den kursen vi går på är vardagslydnad med lite tävlingslydnad inblandad, igår så fick vi t.ex. se när ett ekipage genomförde lydnads 1:an och vi tränar på en del moment som finns med, t.ex. inkallning och andra saker som är grunderna till momenten. Vi kanske även ska träna på att ta apporten och sen tror jag också att vi kommer träna platsliggning och andra saker. 
På kursen igår så tränade vi hundmöten, kontakt och inkalling först och främst men det var även lite andra saker med. 
Jag tror iallafall att den här kursen kommer att vara bra eftersom att det blir mycket störningsträning. Tyvärr så vet jag inte om jag kommer att lära mig så värst mycket. I princip allt som de sa igår på kursen kunde Douroo redan eller så tränar vi på det, Men aja, någon måste ju vara bäst också.😂
Jag blev så glad och förvånad igår när det var en tant med en bordercollieblandning? som plötsligt sa något i still med "gud vad ni är duktiga, ni är ju nästan klara för tävling! Tränar ni mycket?, schnauzer är ju en ganska svår ras." Jag blev så förvånad, jag trodde verkligen inte att någon lade märke till oss. Kanske är vi bättre än vad vi/jag tror? 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

schnauzertassar.blogg.se

Livet med dvärgschnauzern Douroo

RSS 2.0